Από θαύμα δεν τραυματίστηκαν επιβάτες του 608 όταν εξερράγη ο κινητήρας του λεωφορείο στο ύψος της 9ης στάσης επί της οδού Κουσίδη στο Δήμο Ζωγράφου. Από την έκρηξη, όπως καταγγέλλουν εργαζόμενοι της ΕΘΕΛ, γέμισαν λάδια τα πίσω καθίσματα και καπνό, ενώ οι πόρτες λόγω της βλάβης και στα ηλεκτρονικά συστήματα δεν άνοιγαν. Ευτυχώς, ο οδηγός παρέμεινε ψύχραιμος και άνοιξε τις θύρες με την βαλβίδα απασφάλισης θυρών.
Το περιστατικό συνέβη στην λεωφορειακή γραμμή 608 Γαλάτσι-Νεκροταφείο Ζωγράφου και περί ώρα 17:00. Το λεωφορείο ερχόμενο από Γαλάτσι προς νεκροταφείο Ζωγράφου και προς το ύψος της πλατείας Κάνιγγος άρχισε να παρουσιάζει θόρυβο από το χώρο του κινητήρα. Ο οδηγός σύμφωνα με την μαρτυρία του, επικοινώνησε με το συνεργείο στο αμαξοστάσιο του Ελληνικού, όπου πήρε οδηγίες να οδηγήσει το λεωφορείο κανονικά προς το τέρμα, όπου και θα γινόταν αντικατάσταση του.
Ο οδηγός ανέφερε ότι ο θόρυβος είχε δυναμώσει, ήταν πάρα πολύ έντονος και αυτό του είχε προκαλέσει ανησυχία. Έτσι και ενώ κατευθυνόταν προς το Νεκροταφείο Ζωγραφου στο ύψος της 9ης στάσης ακούστηκε ισχυρός θόρυβος λόγω έκρηξης του κινητήρα του λεωφορείου. Ακολούθησαν στιγμές πανικού με τους επιβάτες μέσα σε καπνούς και έντονη δυσοσμία να προσπαθούν να εξέλθουν του λεωφορείου.
Οι πόρτες λόγω της έκρηξης και της εκτεταμένης ζημιάς στα ηλεκτρικά του οχήματος δεν άνοιγαν μέχρι που παρενέβη ο οδηγός και τις άνοιξε χρησιμοποιώντας την βαλβίδα απασφάλισης θυρών. Οι επιβάτες κατέβηκαν με ασφάλεια και ο οδηγός αφού βεβαιώθηκε ότι κανείς δεν είχε τραυματιστεί, προσπαθούσε να συνειδητοποιήσει το μέγεθος της βλάβης και να έρθει σε επικοινωνία με τις αρχές και την υπηρεσία του μιας και ακινητοποιήθηκε το όχημα επι της Γ. Κουσίδου μια απο τις λίγες κεντρικές αρτηρίες του Ζωγράφου.
Η εικόνα που αντίκρυσε πράγματι τρομάζει! Ο κινητήρας του Mercedes έσπασε, άνοιξε, πετώντας στο θάλαμο των επιβατών καυτά λάδια και μεταλλικά μέρη του. Οι τελευταίες σειρές των καθισμάτων ειναι όλες λερωμένες απο το λάδι του κινητήρα. Η εικόνα στο δρόμο ανάλογη, να εχει πλημμυρίσει λάδι και κομμάτια του κινητήρα να έχουν αποκολληθεί απο τη έκρηξη.
Έπειτα απο αρκετή ώρα και αφού διεκόπη η γραμμή 608 στο ύψος της Ούλωφ Πάλμε επι δίωρο, κινητό συνεργείο της ΟΣΥ με γερανοφόρο όχημα απομάκρυνε το αρθρωτά λεωφορείο Mercedes ΥΜΙ 1104 για να το οδηγήσει στο αμαξοστάσιο το πιο πιθανό για αποχαρακτηρισμό, μιας και η βλάβη που προξενήθη ειναι αμφίβολο εάν θα αποκατασταθεί λόγω του υψηλού κόστους επισκευής της.
Η ανακοίνωση της Ανεξάρτητης Παρέμβασης ΕΘΕΛ, για το περιστατικό, συνεχίζει και αποδίδει ευθύνες στην πολιτική ηγεσία:
«Το ΥΜΙ 1104 έρχεται να προστεθεί σε μια σειρά σοβαρών βλαβών που παρουσιάζουν την τελευταία πενταετία τα λεωφορεία της ΟΣΥ.
Η υποχρηματοδότηση, η έλλειψη προσωπικού, η επιλογή και αγορά ανταλλακτικών αμφιβόλου ποιότητας μαζί με την γήρανση του στόλου έχουν καταστήσει την ΟΣΥ εταιρεία συνώνυμο της ανασφάλειας. Έχουμε καταγγείλει σε παλαιότερες ανακοινώσεις μας και δελτία τύπου την προχειρότητα που οι διοικήσεις της ΟΣΥ χειρίζονται το τμήμα της συντήρησης και επισκευής τους στόλου της. Έχουμε καταγγείλει και τα σκάνδαλα με προμηθευτές που προτιμά σταθερά η ΟΣΥ τα τελευταία χρόνια, παρά τα «σκουπίδια» που την προμηθεύει. Έχουμε καταγγείλει και διευθυντές ανεύθυνους που δεν διστάζουν να βγάζουν λεωφορεία με βλάβες προκειμένου να παρουσιάζουν άριστη εικόνα οι ίδιοι, αδιαφορώντας για το τι συμβαίνει στους δρόμους. Το καλοκαίρι που μας πέρασε το Α/Σ Ελληνικού ανέλαβε την επισκευή οχημάτων και απο αλλα Α/Σ λόγω έλλειψης τεχνιτών σε αυτά. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να υπάρξει μια εντατικοποίηση της εργασίας σε τέτοιο βαθμό που ανεστάλησαν εργασιακά δικαιώματα εργαζομένων στην κίνηση και την τεχνική υποστήριξη.
Η υπερφόρτωση με συγκοινωνιακό έργο πχ στο Α/Σ Ελληνικού είχε σαν αποτέλεσμα ένα αμαξοστάσιο να δουλεύει για δυο, με τους οδηγούς και τους τεχνίτες να μην κάθονται ουτε μια μέρα ξεκούρασης μέσα στο μήνα. Τα αποτελέσματα κάνουν την εμφάνιση τους ευτυχώς μέχρι στιγμής χωρίς ανθρώπινα θύματα. Ειναι θεμα τύχης οτι σήμερα στου Ζωγράφου δεν είχαμε τραυματισμούς. Ειναι θέμα αμέλειας ομως αυτά που συμβαίνουν στα αμαξοστασια προτού βγουν τα λεωφορεία για δρομολόγηση. Και σε αυτό ελέγχονται οι διευθύνσεις των Α/Σ για το αν τηρούνται οι εργασιακοί νόμοι και δεν καταπατούνται τα δικαιώματα των εργαζομένων είτε ειναι στο λάκκο του συνεργείου είτε ειναι στην κίνηση.
Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ εχει προχωρήσει επανειλημμένα σε καταγγελίες κατά της διοίκησης για καταπάτηση εργασιακών δικαιωμάτων και για εντατικοποίηση της εργασίας από την πλευρά της εκβιάζοντας και τρομοκρατώντας τους εργαζόμενους.
Η ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ θεωρεί συνυπεύθυνη την πολιτική ηγεσία του υπουργείου μεταφορών η οποία αν και το γνωρίζει συμμετέχει σε αυτό που συμβαίνει και για το οποίο δεν θα αργήσει η μέρα που δυστυχώς το κόστος δεν θα είναι κινητήρες ή άλλου είδους μηχανικά μέρη.»