Συνέντευξη στην “Επικοινωνία”
Κα Αλεξανδρή είστε αντιδήμαρχος Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών εδώ και δυόμιση χρόνια και από ό,τι φαίνεται θα είστε μέχρι το πέρας της θητείας της παρούσας διοίκησης. Είστε ευχαριστημένη από την κατάσταση των υποδομών των παιδικών σταθμών και την λειτουργία τους;
Κατ’ αρχάς: υποδομές – λειτουργία να τα ξεχωρίσουμε. Στο Δήμο μας λειτουργούν 11 Παιδικοί Σταθμοί. Οι υποδομές διαφέρουν από σταθμό σε σταθμό. Κάποιοι βρίσκονται σε ιδιόκτητα κτήρια του Δήμου και άλλοι σε ενοικιαζόμενα. Υπάρχουν προβλήματα τα οποία προσπαθούμε να λύσουμε με τη συνδρομή των Τεχνικών Υπηρεσιών . Το βασικό πρόβλημα όμως είναι ότι οι δομές δεν επαρκούν ώστε να μπορούν να απορροφήσουν όλες τις αιτήσεις των γονέων.
Όσον αφορά τη λειτουργία των ΠΣ θα σας πω ότι, ναι, είμαι ευχαριστημένη. Η καλή λειτουργία εξαρτάται από τους εκπαιδευτικούς στο μεγαλύτερο ποσοστό. Στην πλειονότητα τους οι βρεφονηπιοκόμοι μας δίνουν τη ψυχή τους.
Αυτό το παρατηρεί αμέσως το έμπειρο μάτι αν παρακολουθήσει έστω μια γιορτούλα τους.
Πάγιο αίτημα το Συλλόγου Γονέων των Παιδικών και Βρεφονηπιακών Σταθμών είναι όλα τα παιδιά που κάνουν αίτηση να γίνονται δεκτά. Κατά τη δική σας άποψη μπορεί να γίνει αυτό; Τι κινήσεις κάνετε για την υλοποίησή του;
Όπως σας ανέφερα οι δομές που διαθέτουμε δεν επαρκούν να καλύψουν όλες τις αιτήσεις των παιδιών και δη εκείνων των οποίων η μητέρα δεν εργάζεται. Ως Διοίκηση έχουμε δρομολογήσει την ανέγερση ενός νέου, σύγχρονου βρεφονηπιακού σταθμού σε οικόπεδο ιδιοκτησίας του Δήμου Ζωγράφου ( Φιλονόης). Επίσης πολύ σύντομα θα ανακατασκευαστεί τμήμα των λυομένων που βρίσκονται στην οδό Καλαβρύτων δημιουργώντας μια νέα δομή. Έτσι θα μπορέσουμε το επόμενο σχολικό έτος να ικανοποιήσουμε περισσότερες αιτήσεις.
Όπως έχει αναφερθεί και έχετε συμφωνήσει και εσείς σε δημόσιες τοποθετήσεις σας στο ΔΣ του Δήμου ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα είναι αυτό της έλλειψης προσωπικού. Σε ποιες ενέργειες έχετε προβεί ή σκοπεύετε να προβείτε για την αντιμετώπισή του;
Όπως γνωρίζετε, οι Δήμοι δεν έχουν δικαίωμα να προσλάβουν μόνιμο προσωπικό. Το προσωπικό των σταθμών, από την άλλη, μειώνεται λόγω συνταξιοδοτήσεων. Όποτε ο Δήμος έχει τη δυνατότητα πρόσληψης προσωπικού με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, η προτεραιότητα μας είναι και θα είναι πάντοτε οι Παιδικοί Σταθμοί.
κ. Αλεξανδρή, εκτός από αντιδήμαρχος, είστε μέλος της Σχολικής Επιτροπής πάνω από 6 χρόνια, τα δυο τελευταία μάλιστα και πρόεδρος της Πρωτοβάθμιας Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Ζωγράφου. Ήθελα να ρωτήσω για την χρηματοδότηση ή καλύτερα για την υποχρηματοδότηση της Σχ. Επ. και ποιος ευθύνεται για αυτή;
Η χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών έχει μειωθεί αισθητά, πράγματι υποχρηματοδοτούνται. Το λόγο τον γνωρίζουμε. Τον γνωρίζει και τον ζει καθημερινά ολόκληρη η ελληνική κοινωνία. Με μια σωστή και λογική διαχείριση όμως τα καταφέρνουμε ως ένα βαθμό , ώστε να καλύπτουμε πλήρως τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων και να ενισχύουμε οικονομικά σημαντικές σχολικές δραστηριότητες ( σχολικές βιβλιοθήκες , ηχητικές εγκαταστάσεις, διαδραστικούς πίνακες ) και άλλες παρεμβάσεις στους χώρους των σχολείων, μετά από αιτήματα των διευθυντών των σχολείων.
Πως γίνεται η κατανομή των χρημάτων στα σχολεία και τα νηπιαγωγεία, με ποια κριτήρια και ποιες προϋποθέσεις;
Τα κριτήρια και οι προϋποθέσεις σύμφωνα με τα οποία κατανέμονται τα χρήματα ορίζονται από το Νόμο (παλαιότητα κτηρίου, αριθμός μαθητών και τμημάτων). Εμείς με βάση τα παραπάνω κριτήρια και στηριζόμενοι σε μαθηματικό τύπο κατανέμουμε τα χρήματα. Η κατανομή των χρημάτων έχει την έγκριση όλων των μελών της Σχολικής Επιτροπής.
Ποιοι οι στόχοι και οι προτεραιότητες της Σχολικής Επιτροπής;
Πολύ σωστά το είπατε. Προτεραιότητες . Προτεραιότητά μας λοιπόν είναι να ικανοποιούνται οι ανάγκες των σχολείων σε εκπαιδευτικό υλικό π.χ. υπολογιστές και ό, τι άλλο χρειάζεται για τη σωστή λειτουργία των σχολείων ( αναλώσιμα , καθαριότητα κ.α) . Επίσης στις προτεραιότητες μας είναι να πληρώνουμε τις καθαρίστριες που εργάζονται με συμβάσεις έργου. Επίσης θέσαμε ως στόχο τη δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών.
Μιλήστε μας λίγο παραπάνω για τις βιβλιοθήκες. Πώς δημιουργήθηκαν και με τρόπο και προσωπικό λειτουργούν;
Η δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών τέθηκε από την αρχή ως στόχος και υιοθετήθηκε από όλα τα μέλη της Σχολικής Επιτροπής. Σε συνεννόηση με τους διευθυντές των σχολείων έχουμε δημιουργήσει αρκετές βιβλιοθήκες ( στο 1ο και 19ο ΔΣ , 3ο ΔΣ , 8ο ΔΣ ) Ετοιμάζεται η βιβλιοθήκη του 12ου ΔΣ. Στο 2ο ΔΣ, λόγω έλλειψης χώρου, δημιουργήθηκαν βιβλιοθήκες τάξης ενώ στο 5ο/6ο ΔΣ υπήρχε ήδη βιβλιοθήκη.
Οι σχολικές βιβλιοθήκες οι οποίες διαθέτουν 1500 τίτλους βιβλίων δεν είναι απλά βιβλιοθήκες αλλά πολυχώροι με βίντεο-προβολέα, οθόνη προβολής και γωνιά ανάγνωσης. Θα τολμούσα να πω ότι οι βιβλιοθήκες αυτές είναι το πιο ελκυστικό κομμάτι στα σχολεία. Λειτουργούν με το εκπαιδευτικό προσωπικό των σχολείων και καλλιεργούν τη φιλαναγνωσία στους μαθητές .
Ευελπιστούμε ότι το Υπουργείο Παιδείας θα διαθέσει κάποια στιγμή εξειδικευμένο προσωπικό για την καλύτερη λειτουργία τους.
Μιλάτε για ένα πνεύμα συνεργασίας στην Σχ. Επ. πως καλλιεργήθηκε αυτό το πνεύμα;
Η Σχολική Επιτροπή είναι ένα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ( ΝΠΔΔ) και αποτελείται από 15μελές διοικητικό συμβούλιο. Σε αυτό μετέχουν 2 διευθυντές σχολείων , ένα μέλος της Ένωσης γονέων. Τα υπόλοιπα μέλη ορίζονται με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Φροντίσαμε τα περισσότερα μέλη να είναι άτομα που έχουν σχέση με τα σχολεία ( π.χ. συνταξιούχοι εκπαιδευτικοί) ή έχουν ασχοληθεί γενικότερα με την παιδεία. Έτσι, λειτουργώντας μέσα σε ένα γενικότερο κλίμα δικαιοσύνης και διαφάνειας προς όλα τα σχολεία, πετύχαμε το καλό κλίμα συνεργασίας που διακρίνει τις σχέσεις μας .
Περνώντας έξω από τα σχολεία του Δήμου μας, βλέπουμε σχολεία άβαφα, σχολεία με πολλούς μαθητές και λίγες ή μη λειτουργικές τουαλέτες, κλπ. Πώς σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε αυτά τα προβλήματα;
Κάθε χρόνο με τις εργολαβίες του Δήμου αντιμετωπίζουμε συνολικά τα προβλήματα υλικοτεχνικής υποδομής των σχολείων. Σίγουρα προτεραιότητα δίνουμε σε θέματα υγιεινής και ασφάλειας των παιδιών.