ΑΝΟΙΚΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ!!! Για λόγους, μαθησιακούς, ψυχολογικούς και κοινωνικούς!!! Και ΠΩΣ;;;

Άρθρο του Διευθυντή του  5ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου – Νικόλαος Ι. Δημητρίου

Τα Δημοτικά Σχολεία πρέπει να ανοίξουν για λόγους:

Α. Μαθησιακούς: όσοι έχουμε κάνει Α΄ και  Στ ΄τάξη, ξέρουμε ότι κυρίως το Γ΄ τρίμηνο ο μαθητής της Α΄τάξης  εμπεδώνει τον μηχανισμό της ανάγνωσης και της γραφής. Κάτι που επείγει να γίνει όχι σήμερα αλλά χτες κιόλας. Η Στ΄ τάξη είναι αδήριτη ανάγκη να ολοκληρώσει την ύλη, κυρίως στα Μαθηματικά. Οι άλλες τάξεις έχουν κατά την γνώμη μου μικρότερες άμεσες μαθησιακές ανάγκες. Τα όποια κενά υπάρχουν, εύκολα μπορούν να αναπληρωθούν στα επόμενα σχολικά έτη.

Β. Ψυχολογικούς: Όταν όλα χάνονται, ο άνθρωπος έχει ανάγκη από κάποια σταθερά σημεία αναφοράς, που είναι εκεί, τον περιμένουν πάντα, για να ακουμπήσει. Ένα τέτοιο σταθερό σημείο αναφοράς είναι για τους μαθητές μας, το σχολείο. Δεν θα ξεχάσω ποτέ την επιμονή ενός μαθητή μας, που όταν η οικογένειά του τον άφησε-ακούσια-πίσω μόνο του, για να φύγει σε χώρα του εξωτερικού, μας ρωτούσε συνέχεια; Σχολείο θα έρχομαι: Στο σχολείο θα έρχομαι;

Γ. Κοινωνικούς: Οι μαθητές μας που οι περισσότεροι ανήκουν σε λαϊκές οικογένειες αν δεν βοηθηθούν από εμάς,  από ποιόν θα βοηθηθούν. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι έρχεται ανεργία, άρα οι υλικοί πόροι για να ζητήσει βοήθεια, εκτός σχολείου ένας γονέας, γίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Οι παιδαγωγικοί λόγοι λειτουργίας του σχολείου είναι προφανείς

ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ

Α ΖΩΝΗ: Κάθε μέρα 08:15 με 10:00 γίνεται ένα δίωρο μάθημα στους μαθητές της Α, Β, και Γ τάξης που χωρίζονται σε μικρά τμήματα, όσα οι δάσκαλοι (ΠΕ 70) του κάθε σχολείου και οι ειδικότητες που είναι μόνο σε ένα σχολείο. Π.Χ. (12/θεσιο σχολείο),  Α ΖΩΝΗ:  110 μαθητές χωρίζονται σε 16 με 17 τμήματα, περίπου 6-7 μαθητές ανά τμήμα. Μετά το μάθημα αποχωρούν. Δεν γίνεται διάλλειμα δεν υπάρχει συγχρωτισμός. Β ΖΩΝΗ: 120 μαθητές χωρίζονται σε 16 με 17 τμήματα, περίπου 7-8 μαθητές ανά τμήμα. Η προσέλευση γίνεται κατευθείαν στην τάξη.

Β ΖΩΝΗ: 10:30 ΜΕ 12:00. Το ίδιο γίνεται για τους μαθητές της Δ, Ε και Στ τάξης. Δίωρο μάθημα και αποχώρηση.

Γ ΖΩΝΗ: 12:15 με 13:00 παραμένει στο σχολείο μόνο η ΣΤ τάξη, με διάλλειμα 12:00-12:15 μέσα στην τάξη.

Το ακριβές πρόγραμμα καθορίζεται με ακρίβεια από τον σύλλογο Διδασκόντων.

Σε κάθε περίπτωση το σχολείο πρέπει να ανοίξει για τους μαθητές της Α΄ και της Στ΄ τάξης. Πρέπει η Α΄ τάξη να ολοκληρώσει-εμπεδώσει τον μηχανισμό της ανάγνωσης και γραφής, και η ΣΤ τάξη να ολοκληρώσει τα Μαθηματικά.

Η πρόταση τίθεται προς συζήτηση και προβληματισμό. Μπορεί να βελτιωθεί, να συμπληρωθεί, μπορεί να είναι και ανεδαφική. Ως εκπαιδευτικός με οδηγό τα λόγια του πατρός Παϊσίου, Αγίου και επίσημα πλέον,  ότι: «Καλός δάσκαλος είναι όποιος αγαπάει τους μαθητές του, διότι η αγάπη βρίσκει τρόπο, η αδιαφορία βρίσκει δικαιολογία», ταπεινά την καταθέτω.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here